Přínos fungující navigace je neoddiskutovatelný. Přináší znatelné zvýšení efektivity strojů, úsporu PHM, hnojiv a také postřiků. Pro ty, kteří chtějí využívat spolehlivé řešení odzkoušené u řady zákazníků na starších zelenožlutých strojích, nebo na strojích jiných značek, máme řešení v podobě sady univerzálního volantu John Deere ATU. Jedním z uživatelů této sady je i rodinná farma Zelenina Špic a syn zaměřující se na pěstování především brambor, cibule a česneku v úrodné oblasti Polabí.
Přínos fungující navigace je neoddiskutovatelný. Přináší znatelné zvýšení efektivity strojů, úsporu PHM, hnojiv a také postřiků. Pro ty, kteří chtějí využívat spolehlivé řešení odzkoušené u řady zákazníků na starších zelenožlutých strojích, nebo na strojích jiných značek, máme řešení v podobě sady univerzálního volantu John Deere ATU. Jedním z uživatelů této sady je i rodinná farma Zelenina Špic a syn zaměřující se na pěstování především brambor, cibule a česneku v úrodné oblasti Polabí.
Opravdu pro každého
Na rodinné farmě Zelenina Špic a syn využívají od podzimu loňského roku univerzální volant AutoTrac Univerzal (ATU) 200. Pro navigaci John Deere se na farmě rozhodli díky dobrým ohlasům. „Nejdříve jsme si celou sadu vyzkoušeli a byli domluveni, že pokud se osvědčí, již tu zůstane. Navíc se pro nás tato sada stala díky aktuální výhodné akci dostupnější,“ říká obsluha stroje pan Erik Zázvorka.Nyní již mají na farmě k dispozici novou verzi volantu ATU 300, který chtějí nainstalovat až po jarních pracích. Toto řešení jsme schopni nabídnout na více než 380 modelů značek John Deere, Fendt, Case, Deutz-Fahr, Massey Ferguson, ale např. i Zetor.
Po dobrých zkušenostech s ATU 200 se na farmě Zelenina Špic a syn rozhodli pro nákup sady ATU 300.
Rozdíl mezi ATU 200 a 300
„Třístovka je oproti dvoustovce rozměrově menší, volant má silnější věnec a menší průměr. Je tedy příjemnější na držení. Také je výrazně tišší, má rychlejší reakci při najíždění a o chlup lépe vede po linii. Dost dobrá je i funkce auto kalibrace, kdy si volant na určitém prostoru za jízdy osahá odpor řízení a jeho vůle a sám se nakalibruje na konkrétní stroj. Jo a je voděodolný, tak ho můžeš dát i na kabrio,“ říká produktový manažer na navigace.
Přesnost i se základním signálem
Při naší návštěvě se traktor pohyboval na pozemku nedaleko vesnice Zálezlice. Délka líchy byla více než 400 metrů, traktor se s půdní frézou pohyboval rychlostí 2 až 2,5 km/h, přesto na sebe jednotlivé jízdy navazovaly s přesností ±1 cm. Traktor byl vybaven přijímačem StarFire 6000 se základním signálem SF1, který je zdarma, displejem 2630 s aktivací AutoTrac a univerzálním volantem ATU 200.
Během naší návštěvy pracoval pan Zázvorka na cca 400 metrů dlouhém poli rychlostí 2 až 2,5 km/h. Návaznost jednotlivých jízd byla perfektní.
Od podmítky, přes setí až k sázení
„Tento traktor máme na polařinu, tzn. hlavně podmítka, příprava a setí. S přesností signálu SF1 jsem naprosto spokojen. Síla signálu je na našich pozemcích vždy plná. Myslím, že to byl dobrý krok. Nejdřív jsme s tím zkoušeli jen podmítku a pak i setí obilovin. Když jsme porosty po vzejití procházeli, rozhodli jsme se, že podle toho zkusíme i sázet. Já s tímhle traktorem tahám frézu, na které máme přidělanou konstrukci pro dělání kolejových drážek pro traktor se sazečem. Ten do nich „spadne“ a již jede v připravených kolejích a nemusí hlídat jízdu na znamenák,“ komentuje využití navigace pan Zázvorka.
Navigaci John Deere využívají od podmítky, přes setí až k sázení.
„S instalací jsme hodně spokojeni. Přijímač je přidělaný opravdu pěkně pomocí držáku a ne nějaké ošklivé rampy,“ hodnotí kvalitu zabudování navigace John Deere do svého traktoru pan Zázvorka.
Využijte i Vy výhodné akční nabídky platné do 30. 8. 2019 a vybavte svůj traktor navigací John Deere.