Určitě jste jej minimálně zaznamenali, nebo se do něj i aktivně zapojili, řeč je o Evropském mistrovství řidičů 2017. První část, výběr reprezentanta jednotlivých zemí, proběhla jako hlasování na sociální síti Facebook. Druhá, ta důležitější, se konala 13. a 14. června ve střední Francii, konkrétně ve vývojovém a testovacím areálu firmy Michelin. Do tamního areálu se sjelo 16 závodníků z celkem 13 států. Státy jako Německo, Francie a Anglie měly po dvou zástupcích. Účastníci soutěžili na osmnácti kilometrové trati rozdělené do 6ti úseků, na kterých se vždy hodnotil čas, tedy rychlost jízdy a spotřeba paliva. Na některých úsecích byly i další úkoly, jako slalom mezi kužely nebo přejezd po poli s hodnocením utužení. Strojem, se kterým se soutěžilo, byla souprava traktoru John Deere 6250R s převodovkou AutoPowr, ovládáním CommandPRO a naloženým vlekem. Hmotnost celkové soupravy byla 32,5 tun. Abych nezapomněl, traktor byl obut do absolutní novinky Michelin RoadBib, pneumatik určených pro traktory, které velkou část pracovního nasazení tráví v dopravě na silnicích, ale současně může být provozována i na polích a loukách. Zadání soutěže simulovalo totiž západoevropského službaře. To byl také trochu náš handicap, nicméně reprezentant Zdeněk Krones se s tím vypořádal více než dobře a 5. místo je opravdu výborný výsledek, k tomu 3. místu mu stačil opravdu kousíček. Například získat o 10 bodů více za nesražení jedné z kuželek při slalomu, někde přidat více plynu a být tak o pár sekund rychlejší nebo naopak ubrat a být o deci úspornější. Na další rozsáhlejší reportáž se již těď můžete těšit v periodikách vydavatelství ProfiPress a na můj pohled z celé akce v našem připravovaném vydání časopisu STROM.
Ing. Pavel Fiala
Produktový manažer
STROM PRAHA