Agrotechnické termíny se vlivem vývoje počasí neustále zkracují, a proto se snažíme zajistit maximální provozuschopnost Vašich strojů. Od loňského roku nabízíme službu Expert Alerts pro prediktivní údržbu strojového parku techniky John Deere. Prediktivní údržba je založena na principu předpovědi vývoje stavu stroje a tím včasném odhalení potenciálních problémů či poruch. Cílem toho typu...
Agrotechnické termíny se vlivem vývoje počasí neustále zkracují, a proto se snažíme zajistit maximální provozuschopnost Vašich strojů. Od loňského roku nabízíme službu Expert Alerts pro prediktivní údržbu strojového parku techniky John Deere. Prediktivní údržba je založena na principu předpovědi vývoje stavu stroje a tím včasném odhalení potenciálních problémů či poruch. Cílem toho typu organizace údržby je získávat o udržovaném stroji co nejvíce provozních informací, a to průběžně tak, aby byl jasný vývoj změny jeho vlastností, parametrů atd. v čase. Pak je možné opravu dané části stroje provést dříve, než dojde k jeho poškození či odstavení, ve zvoleném okamžiku a s již předem objednanými díly. Odstavení stroje např. důležitého polního tahače je tak plánované, a jeho údržba má minimální dopady na polní operace a tím i dodržení zmíněných agrotechnických termínů.
Služba Expert Alerts je nyní bezplatná a dostupná pro majitele všech strojů vybavených telematikou JDLink s předplacenou licencí tzn., můžete ji využít u všech traktorů od řady 6R, u sklízecích mlátiček řady W, T a S700, dále u samochodných postřikovačů a řezaček. S Vaším souhlasem můžeme prostřednictvím mobilních sítí monitorovat důležité kategorie parametrů z řídících jednotek Vašich strojů John Deere. Pravidla pro detekci poruch Expert Alerts jsou založená na minulých a anonymizovaných diagnostických údajích ze strojů John Deere, aby zjistila vývoj a další ukazatele možných problémů se strojem. Tyto údaje jsou kontrolovány analytickým softwarem a dále vyhodnocovány. Pokud je u stroje zjištěn možný problém, je náš servisní manažer automaticky upozorněn e-mailem. Toto automaticky vytvořené e-mailové upozornění obsahuje základní informace identifikující stroj a jeho uživatele. Pokud majitel povolí, je poskytnut také přehled informací o stroji seřazených podle důležitosti. Toto řazení podle důležitosti je založeno na kombinaci diagnostických kódů problémů se strojem a již obdržených oznámení Expert Alerts a také na počtu a závažnosti jednotlivých událostí. Takto může servisní pracovník kontaktovat majitele a poskytnout mu v souvislosti se strojem důležité servisní služby.
Díky této službě jsme schopni minimalizovat či zcela předcházet prostojům Vašich nejdůležitějších strojů na farmě. Nástroj Expert Alerts se neustále vyvíjí a minulé a anonymizované diagnostické údaje o strojích jsou využívány ke stanovení budoucích pravidel.
Co Vám služba Expert Alerts přinese?
1. Zvýšenou provozuschopnost strojů
Na základě skutečných provozních údajů stroje mohou selhání potenciálních součástí stroje být předvídány. Výměna součástí může být provedena před selháním, což snižuje riziko neplánovaných výpadků.
2. Snížené náklady na opravy
Celkové náklady na opravy mohou být sníženy kvůli zamezení nebo snížení rizika, že poškozená součást stroje poškodí další součásti stroje.
Které údaje o stroji jsou monitorovány?
1. Údaje o stroji týkající se detekce chyb a diagnostiky, mimo jiné včetně diagnostických kódů problémů stroje ze součástí, jako je motor a další elektronické součásti
2. Údaje o stroje zpracovávané prostřednictvím telematických systémů JDLink
3. Údaje o zeměpisné poloze stroje a jeho pohybu.
Příklad z praxe:
První zprávu Expert Alerts jsme obdrželi na traktor 8335R, který patří pod středisko Louny. Po příchodu této zprávy byl ihned kontaktován zákazník s tím, že na stroji hrozí poškození motoru z důvodu nedostatečných otáček variátoru chlazení. Podle přiloženého DTAC ve zprávě Expert Alert jsme se připravili na servisní zásah a následně vyrazili přímo na pole k zákazníkovi. U stroje byla provedena diagnostika chybového kódu a tím zjištěno poškození/opotřebení řemene pohonu vrtule chlazení motoru. Na možnou závadu opotřebeného řemene pohonu odkazoval přiložený DTAC ve zprávě Expert Alert. Následně jsme chtěli provést výměnu řemene pohonu chlazení, přičemž servisní technik zjistil, že na pohonu rozvodových kol variátoru chlazení je velká zubová vůle. Na základě tohoto zjištění byl stroj převezen na servisní středisko, kde byly demontovány kryty rozvodů motoru. Tím bylo zjištěno, že došlo ke střižení šroubu aretace rozvodového kola a k následnému prodírání krytu rozvodového kola. Kdyby se na toto poškození nepřišlo při zahlášení Expert Alert, mohlo dojít k velmi vážné havárii motoru.