John Deere je prvním výrobcem zemědělských strojů, který může nabídnout tři rozdílné koncepty pojezdu v rámci jedné kategorie traktorů. Jedná se o klasické kolové traktory 8R, traktory se dvěma pásovými jednotkami 8RT a o zcela nové modely 8RX se čtveřicí pásů. Celkem 13 modelů bude snadno rozpoznatelných díky nové kabině s řadou řešení běžných u luxusních automobilů a charakteristickému vnějšímu designu, který byl navržen ve spolupráci s odborníky ze studia BMW Designworks v Kalifornii.
Unikátní řešení
Unikátní modely 8RX byly vyvinuty s cílem maximální ochrany půdy bez omezení tahových schopností traktoru. Stroje tedy nabízí nejnižší statický tlak na půdu, spolu s přepravní šířkou do 3 m a neomezenou maximální rychlostí 40 km/h. Traktor je přesto obratný a zároveň při otáčení nedochází k hrnutí půdy.
V porovnání s tradičním dvoupásovým řešením jsou traktory 8RX stabilnější hlavně na svazích, na těžkých půdách nebo za vlhka, kdy oceníte vynikající samočisticí schopnosti. Pásové jednotky mohou být v šířkách od 16“ do 30“ (41 až 76cm) a celková plocha pásů je větší než 4,5 m
2.
Osvědčené, spolehlivé a úsporné
Tyto nejnovější traktory jsou osazeny osvědčenými, spolehlivými a úspornými motory John Deere PowerTech PVS a PSS o objemu 9,0 l s navýšením IPM o 40 koní. Novými řešeními jsou Visco ventilátor chlazení a přemístění pomocných agregátů dopředu. Díky tomu dochází k menšímu tepelnému namáhání, dále bylo možné snížit náklady na opotřebení a údržbu.
Převodovky
Tradičně si můžete vybrat z několika převodovek, klasické PowerShift 16/5 která je nyní dostupná až pro model 8R 340, moderní mechanické e23 s funkcí Efficiency Manager nebo plynulé AutoPowr. Brzdy na zadní nápravě byly výrazně posíleny, takže ani u varianty s maximální přepravní rychlostí 50 km/h není nutné použít přední nápravu s brzdami. Ta přesto nadále zůstává v nabídce. Poslední variantou je poháněná pevná, přední náprava, která je stále vyžadována na některých specifických trzích.
Nová kabina a ActiveSeat II
Obsluhy jistě ocení nejen nový vzhled kabiny, ale hlavně nové řešení sloupku volantu nebo nejmodernější sedačku s kompletním elektrickým nastavováním, vyhříváním, aktivní ventilací, dvou zónovou masáží a koženým perforovaným potahem. Tato sedačka může být dodána ve spojení s odpruženou kabinou nebo v provedení ActiveSeat II. Tato medailí oceněná druhá generace přináší další zvýšení citovosti a tím pádem snížení vertikálních rázů působících na řidiče.
Perfektní osvětlení i ozvučení
Dlouhé pracovní dny a noc usnadní a zpříjemní praktická integrovaná lednička s dvojnásobným objemem 11 litrů a o 60 % účinnější LED osvětlení okolí stroje v rozsahu 360
0. Hudební zážitek ve stylu koncertní haly ve špičkové kvalitě poskytne systém ozvučení kabiny 6.1 se 6 reproduktory a subwooferem. Rádio s dotykovým 6,5“ displejem, DAB a dalšími funkcemi, jako spolupráce se systémem Apple CarPlay, je samozřejmostí.
Mezi další vylepšení kabiny na základě požadavků zákazníků patří schůdky na pravé straně kabiny, širší vstupní schůdky a dveře s klikou umístěnou ve spodní části nebo vracející se páčka ukazatele změny směru. Dále jsme přemístili systém klimatizace pod kabinu, díky tomu se zvětšil prostor nad hlavou řidiče, snížila se hlučnost a výkon klimatizace včetně topení se takřka zdvojnásobil.
Nová řešení pro precizní zemědělství
Součástí systému navádění a řízení AutoTrac je nyní nový integrovaný přijímač StarFire 6000. Došlo i k dalšímu zdokonalení funkce díky bezdrátovému přenosu dat do Operačního střediska John Deere, jehož služby nyní můžete využívat zdarma po dobu pěti let. Prostřednictvím této webové platformy můžete rychle a bezpečně spravovat hranice polí, naváděcí linie, sdílet informace o nastavení strojů, ukládat dokumentaci o prováděných operacích a plánovat nové.
Zcela novou revoluční funkcí je sytém AutoSetup, který umožňuje stahovat data a nastavení potřebná pro práci traktoru a stroje, přímo v okamžiku, kdy se se strojem přiblížíte k poli. Tato funkce výrazně zjednoduší proces nastavení a přípravy traktoru, navíc se tak vyloučí možnost chybného nastavení.
Maximální efektivita a bezporuchový provoz traktorů může být zajištěn díky monitorování telematickým systémem JDLink. Dalším stupněm je Expert Alerts, monitorovací a vyhodnocovací systém, díky kterému je možné předvídat poruchy a závady. Tak lze výrazně nebo zcela snížit pravděpodobnost vzniku drahých a nákladných oprav, nebo je provést mimo sezónní špičky. Oba systémy vyžadují souhlas zákazníka.
Technické parametry
Model |
Jmenovitý výkon |
Maximální výkon bez IPM |
Maximální výkon s IPM |
Volitelná převodovka
|
Provedení |
8R 280 |
280 |
308 |
326 |
16/5*; e23; AP |
8R |
8R 310 |
310 |
341 |
357 |
16/5*; e23; AP |
8R; 8RT; 8RX |
8R 340 |
340 |
374 |
388 |
16/5*; e23; AP |
8R; 8RT; 8RX |
8R 370 |
370 |
407 |
420 |
e23; AP |
8R; 8RT; 8RX |
8R 410 |
410 |
443 |
458 |
e23 |
8R; 8RT; 8RX |
*Převodovka 16/5 je možná pouze pro kolové 8R
Výkony dle normy (ECE-R120)
Fotogalerie